לייעוץ מקצועי התקשר 077-8047839
gratisography-257H-free-stock-photo
ביטוח חובה לאופנוע הכולל השתתפות עצמית – זאב בעור של כבש!

מי שרוכב על אופנוע בוודאי שומע לפחות פעם בשנה בעת חידוש ביטוח החובה על המונח "ביטוח מוזל" או "ביטוח עם השתתפות עצמית". רבים אף התפתו לרכוש ביטוח שכזה שכן חיסכון של כ-30% בעלות ביטוח החובה היא הצעה מפתה ביותר המגיע לחיסכון של כ-1000 ₪ בשנה עם זאת, נשאלת השאלה מדוע חברות הביטוח אשר מוכנות לבטח רכבי דו גלגלי מעניקות לנו הנחה כל כך נדיבה? על מנת לענות על שאלה זו עלינו תחילה להבין מהו ביטוח החובה ומה משמעותיו עבור חברת הביטוח. למעשה ביטוח החובה מטיל אחריות אבסולוטית על חברת הביטוח, משמעות הדבר היא שכל תאונת דרכים אשר גרמה לנזקי גוף חברת הביטוח תפצה את כלל הנפגעים ללא קשר לשאלה מי אשם בתאונה והפיצוי יקבע בתאם לאחוזי הנכות, הכאב והסבל, ההוצאות, ההפסדים לעבר ולעתיד ועוד.

לאור כך, ולאור העובדה שרוכבי דו גלגלי חשופים יותר לפגיעות ולתאונות דרכים, וכתוצאה מכך מוגשות תביעות רבות בגין נזקי גוף על ידי רוכבי דו גלגלי חברות הביטוח החלו לשווק את הביטוח המוזל.

 

 

כמו שאנו רואים, כבר בראשית פוליסת הביטוח כתוב באופן מפורש "השתתפות עצמית בנזק שאינו נזק ממון עד 25,000 ₪ ואובדן השתכרות עד 7 ימי אובדן השתכרות" ולמעשה מבלי שרוכבים רבים מבחינים, הם מותירים לחברת הביטוח שלא לשלם להם את מלוא הפיצוי הכספי אשר מגיע להם בגין אובדן הכנסות ובגין הנזק הלא ממוני אשר נגרם להם כתוצאה מהתאונה. המשמעות היותר חמורה היא שכל מי שנפגע בתאונה קלה אשר כתוצאה ממנה לא נותרה לו נכות ואינו נעדר מעבודתו למעלה משבעה ימים לא יקבל כל פיצוי כספי על נזקיו, כרוכבים אנו יודעים שרוב התאונות הן כאלה שמשאירות כאב לכמה ימים וזיכרון להרבה שנים.

נסכם עם דוגמה שכל רוכב וודאי מכיר, רוכב אשר החליק בכיכר, נחבל בכל חלקי גופו, פונה לבית החולים ולאחר מספר שעות שוחרר לביתו עם המלצה למנוחה קצרה בת פחות משבוע עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי בסך עשרות אלפי שקלים, אולם במידה ורכש ביטוח מוזל לא יקבל הרוכב כל פיצוי. אז למי בכל זאת כדאי לרכוש ביטוח מוזל? רוכב אשר לא יבצע כל תאונה, אפילו לא החלקה קלה או נפילה במקום, במשך כ-26 שנים רכישת ביטוח מוזל עשויה להתחיל להשתלם לו. לצערנו בעולם בו אנו חיים נראה כי מקרה כזה אינו אפשרי, ההטבה לעולם לא תהיה כדאית או משתלמת והמרוויחה העיקרית ואולי היחידה מביטוח שכזה היא חברת הביטוח בלבד.

חשוב לזכור, האמור אינו מהווה יעוץ משפטי. בכל מקרה של תאונת דרכים מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתיקי תאונות דרכים לשם קבלת הפיצוי הכספי המקסימאלי.

נגישות