לייעוץ מקצועי התקשר 077-8047839
R (1)
עשרת הדיברות כיצד לפעול בוועדה רפואית

וועדות רפואיות ועו"ד – עשרת הדיברות כיצד לפעול בוועדה רפואית

וועדות רפואיות הן קו הסיום של הליך הביטוח הלאומי לרוב, זהו השלב בו הכרה בפגיעה מתורגמת לכסף, ולכן זהו אחד השלבים החשובים ביותר במסגרת ההליך בביטוח הלאומי.
שלב כה מכריע לעיתים מלווה בלחץ רב, וכפי שלמדנו מהמתעמלת האולימפית סימון ביילס אשר חוותה משבר מנטלי קשה במהלך אולימפיאדת טוקיו 2020 ונאלצה לפרוש מגמר התחרות,

לעיתים הלחץ הרב משתלט אינו מאפשר לנו להגיע לתוצאה הטובה ביותר, תוצאה אשר עשויה להיות שווה הרבה מאד כסף!
לאור כך, חשוב לזכור כי במידה והגשתם את תביעתכם ללא לווי של עו"ד והינכם עומדים בפני וועדה רפואית, לעיתים מוטב לבחון לווי של עו"ד אשר מיומן בייצוג בוועדות רפואיות לצורך ייצוג
בוועדה הרפואית על מנת שיעניק לכם לווי צמוד והדרכה נכונה, יבחן עבורכם את החומר הרפואי ויתאים אותו לסעיף ליקוי רלוונטי, יטען בשמכם מול הוועדה הרפואית ויציג את מצבכם באופן
אשר יזכה אתכם במקסימום האפשרי.

בכל מקרה בו אתם עומדים בוועדה רפואית חשוב שתזכרו את עשרת הדברות הבאות:

  1. הדפיסו את כל החומר הרפואי שברשותכם וסדרו אותו באופן כרונולוגי – חשוב לוודא כי כל החומר הרפואי נשלח לוועדה טרם המועד אשר נקבע לדיון בה, עם זאת לא פחות חשוב להגיע עם החומר מסודר באופן כרונולוגי כך שחומר רפואי חדש ועדכני יופיע ראשון וזאת על מנת להציגו בפני הוועדה חומר שטרם נשלח ועל מנת שיתר החומר יהיה בהישג יד לבקשת הוועדה.
  2. אתם נבחנים מרגע הגיעכם לוועדה ועד לרגע עזיבתכם – חשוב שתזכרו, הוועדה בוחנת אתכם מרגע כניסתכם לחדר ואף לפני כן, יש להיצמד לנטען ולהציג את מצבכם בכל רגע נתון.
  3. הכירו את התנהלות הוועדה – וועדה רפואית מורכבת מרופא או מספר רופאים ומזכיר או מזכירת וועדה, חשוב לוודא כי אינכם מכירים את הרופאים אשר יושבים בוועדה, לענות לשאלות הוועדה ולדבר במועד בו תינתן לכם רשות הדיבור, עוד חשוב לשים לב כי מזכיר הוועדה מקליד את כל מה שאתם אומרים ולכן חשוב לדבר בקצב הכתבה, בנוסף זכותכם להיכנס לוועדה עם מלווה נוסף או עו"ד מייצג.
  4. בחנו את תקנות הביטוח הלאומי – תקנות הביטוח הלאומי קובעות את גובה הנכות עבור בעיות רפואיות, חשוב להכיר את התקנה המתייחס למצבכם הרפואי ולטעון בהתאם לאמור בה תוך הפניה לחומר הרפואי הרלוונטי עמו הגעתם או שלחתם לוועדה ובו ניתן לראות את התסמינים המפורטים בתקנה.
  5. הכינו מראש את הטיעונים שלכם –להכנת הטיעונים מראש חשיבות רבה על מנת לומר את כל מה שאנו רוצים באופן ברור ומסודר, בנוסף בשעת לחץ אנו נוטים לשכוח דברים דבר אשר ניתן למנוע ע"י הכנת הטיעונים.
  6. תתאמנו בבית הצגת הטיעונים בו ועדה שוות ערך למופע "לייב" ככל שתתאמנו יותר, תהיו יותר רגועים, ממוקדים ובטוחים במועד הוועדה, תשאלו כל מרצה או שחקן.
  7. היו קצרים ועניינים – הוועדה מסתמכת רבות על החומר הרפואי אשר מופיע בפניה ולכן כבר מעריכה את מצבכם עוד לפני תחילת הוועדה, חשוב להיות מאד ממוקדם ועניינים בטיעון על מנת לכוון את הוועדה לסעיף הליקוי בו אנו מעוניינים. זכרו הוועדה אינה קובעת על סמך שיקולי צדק ולכן עליכם להיות מאד עניינים, להפנות לחומר הרפואי ולהתאים את הטיעון שלכם לדרישות התקנה אליה אתם מכוונים.
  8. הגיעו רגועים – כמו בכל מופע, ככל שתגיעו רגועים יותר כך הביצועים שלכם ישתפרו, עשו משהו שמרגיע אתכם או שתבקשו ממישהו שמרגיע אתכם להתלוות אליכם , זכרו זו זכותכם.
  9. זכרו שיש פרוטוקול– כפי שנאמר, כל מה שאתם אומרים נכתב בפרוטוקול, לאחר שתסיימו לטעון בוועדה תתבקשו לחתום, בחתימתכם אתם מאשם להיבדק ע"י הוועדה אך לא רק, בחתימתכם אתם מאשרים את כל האמור בפרוטוקול, הרשו לעצמכם לבקש לקרוא את שנכתב ולוודא כי הוא מתאים לנאמר בפועל, כך גם תוכלו להוסיף טיעון אשר שחכתם.
  10. זכרו שיש ערעור, החלטת הוועדה אינה חלוטה וניתנת לשינוי– גם אם עשיתם טעות, גם אם שחכתם לטעון משהו, אסור להילחץ! הישארו רגועים, וודאו שבפרוטוקול נכתב כל מה שאמרתם וזכרו שבמידת הצורך ניתן לפנות לוועדת ערר ובמקרים מסוימים גם לבית הדין לעבודה.

לסיום חשוב לזכור שמומלץ להסתייע בעו"ד המתמחה בתחום הנזקין והביטוח הלאומי החל משלב ההגשה ואף מומלץ לפנות לעו"ד שכזה במועד סמוך ככל הניתן למועד הפגיעה.
גם במידה וחלף זמן רב מהפגיעה ישנם מצבים בהם עדיין ניתן לפעול ולכן מומלץ להתייעץ גם במקרים של פגיעה ישנה שטרם טופלה.
אף במידה והחלטתם לבצע את ההליך לבד חשוב לזכור שבכל שלב בו אינכם בטוחים ניתן לפנות לעורך הדין ובמיוחד לצורך ייצוג בוועדה רפואית ובמקרה של דחיה.

 

חשוב לזכור, האמור אינו מהווה יעוץ משפטי. בכל מקרה ובכל פגיעה או מחלה מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתיקי הביטוח הלאומי על מנת לממש את כלל הזכויות.

נגישות